Odyssen av James Joyce

Publicerad 2016-01-21 22:37:52 i Allmänt, Författardrömmar.,

Jag hittade en gammal efterhärmning från min utbildning i kreativt skrivande. 
 
De tunga molnen ligger på mitt huvud som en mössa. Regnet rinner ner för nacken och in i min stickade tröja. Jag känner hur den lilla floden av kallt regnvatten flyter ner över ryggraden och stoppas av strumpbyxlinningen. Där blir det sedan en fördämning som stoppar upp vattnet på dess väg.

November är en mellanmånad. Varken höst eller vinter, precis som september varken är sommar eller höst. Vilket väder förväntas? Regn eller snö?

Jag tittar upp mot det gråa och ser inget mer än just det, grått. Det är som att titta på snö, efter ett tag vet man varken ut eller in och kan inte urskilja varken himmel eller jord. 

2014-11-13

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela