Ödet.

Publicerad 2014-10-23 14:23:44 i Allmänt,

Det är mosdag hemma idag. Ligger i soffan i min rosa snuggie och tittar på serier och bara är varm. Gårdagen var så kall att jag nästan blev permanent blå. Jag och min klasskompis var ute vid ett väldigt blåsigt Bromma flygplats och filmade för ett TV-inslag. 
En anekdot: Vi sitter och pratar om hur min klasskompis brukar se samma snubbe på olika ställen i Stockholm. Hur hon inte alls känner honom men ser honom lite överallt. Vi stannar med tvärbanan i Alvik och kliver av, har glömt historien om den udda mannen som hon ser här och där. När vi står i rulltrappan blir hon smått hysterisk och försöker hinta till mig och säger "Det är han Nina! Han med hatten!". I den andra rulltrappan som åker åt motsatt håll står mannen! Vi har precis pratat om honom och där är han! Med skägg och hatten ovanpå sin frisyr och allt. Det är en ödeshistoria utan dess like. Han måste ha undrat vad vi stirrade på.
Idag är ju såklart vädret mycket finare, bara för att jag inte ska vara ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela