Det känns som en Ted Gärdestad-låt

Publicerad 2014-05-24 22:55:09 i Allmänt,

Klassiskt blogginlägg kommer här:
  • Värmen som slår emot en när man går utanför porten. 
  • Skavsår på fötterna
  • Vita vinterben som sakta, sakta blir brunare och brunare
  • Solblekt hår
  • Doften av solkräm på varm hud
  • Bada utomhus
  • Katterna som sträcker ut sig på balkongen
  • Svettas fast man bara har på sig en klänning
  • Syrener
  • När cementgolvet på balkongen har värmts upp av solen och fortfarande är varmt när det är svalt i luften
  • Att gå ut utan ytterkläder
  • Aldrig vilja gå in
  • Allsång på Skansen
  • Picknick!
  • Doften av blöt, varm asfalt
  • Skolavslutning
  • SOMMARLOV.
Jag har längtat så mycket efter den här årstiden i år. Jag har nästan spruckit av längtan och nu är den här! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela