I det dunkla ljuset runt småtimmarna.

Publicerad 2014-03-17 20:16:32 i Allmänt,

Någon gång på småtimmarna när jag låg och sov i min säng så vaknade jag av något. Jag hörde ett ljud som påminde mig om något som jag väl känner igen men som jag inte kunde placera. Efter en stunds tänkande kom jag på att det lät som när man knappar på tangenterna på en bärbar dator. Min dator låg nedanför sängen och det lät som att det kom någonstans nära ifrån så jag började tro att det var någon som satt bredvid min säng och knappade på tangenterna på datorn. Det slutade låta så jag försökte somna om i det orange-rosa vinterljuset som lyste upp himlen utanför fönstret. Plötsligt hörde jag ljudet igen och upptäckte att det lät samtidigt som det blåste in genom springan mellan fönstret och fönsterkarmen. Med anledning av att jag precis kollat på "Det Okända" innan jag gick och la mig blev det mer och mer klart för mig att det var ett spöke som försökte säga mig något genom att knappa på tangenterna. Jag försökte somna om flera gånger förgäves, innan jag äntligen förstod vad det var som lät. Det var vinden som spelade i mina kinesiska lyktor som hänger bredvid fönstret ovanför min säng. När vinden susade förbi pappret i lyktorna så vibrerade det och knapprade som när man skriver på en bärbar dator. 
Inte heller den här gången var det någon ande som skrämde slag på mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela