Vinterskrud.

Publicerad 2014-01-11 22:54:15 i , Allmänt, Fotografen.,

Långpromenad i snön. Allt är så tyst runtomkring, en kan nästan höra de små kristallerna lägga sig till rätta bland sina vänner på marken. Helt stilla står en och lyssnar efter det dova ljudet från bilarna som kör på vägen på andra sidan kvarteret. Det doftar rök från en skorssten någonstans, någon som fajtas mot minusgraderna som smög sig in över staden under natten. Vinden biter i kinderna. De stackars små fåglarna blev överrumplade och letar nu efter något att äta under snön, koltrasten som sjöng så vackert häromdagen sjunger inte nu. Den kanske börjar fundera på om den skulle flyttat med till södern ändå. 
Snön knarrar under skosulorna. Äntligen blev det vinter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela