När man är någonstans mitt emellan och kan ta på framtiden.

Publicerad 2014-01-01 22:31:28 i Allmänt, Fotografen., Författardrömmar., Självporträtt.,

Gott nytt år! 
Nu är det 2014 och den eviga kampen mot att skriva fel år på tentor, uppgifter och prov är igång. 
Mitt nyårslöfte är att äta mer grönsaker. Det är ett simpelt men viktigt löfte. 
Igår var det fest hemma hos Sara och Maja. Vi satt i deras kök och åt kyckling med potatisgratäng och sallad till ljudet av raketer som skjutits upp av folk som inte kan hålla sig till tolvslaget. Vi förflyttade oss till vardagsrummet och åt chokladmousse med sprakande tomtebloss. Upptakten mot ett nytt år började i den blå soffan. Efter någon timme av dans till Cindy Laupers "Girls just want to have fun" ramlade gästerna in genom ytterdörren och festen kunde börja. Det skålades och pirrandet var på topp. Tio i tolv gick vi ut på balkongen och blickade ut över nejderna. Himlen lystes upp av fyrverkerierna och bubbliga röster klingade ut i natten. 
Välkommen 2014, hoppas du har med dig lycka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela