Livet på en pinne.

Publicerad 2014-08-20 23:26:05 i Allmänt, Häng med!,

Se inte "Candida" på Stockholms Stadsteater. Eller se den, visst, men vet då att både jag och Magdi tyckte den var tråkig och att skådespelarinsatserna var amatörmässiga.
Just nu sitter jag i soffan och rensar bland alla tusentals pusselbitar av bilder som jag har samlat på mig under 5 år av fotande och dokumenaterande. Min externa hårddisk sjunger på sista versen och säger nu att jag måste tömma den och omformatera den för att kunna lägga till fler filer i den. Därför måste allt jag har på den få plats på min dator och på det 16 gigabytes USB-minnet jag har köpt just för det här. När jag tittar igenom alla bilder inser jag hur mycket kort jag faktiskt tar. Jag kommer aldrig ha nytta av alla bilder. Det finns ju bilder som jag inte ens visste att jag hade tagit. Därför är det värt en rensning men det tar ju sådan tid. Min dyrbar tid försvinner som sanden i ett timglas. Jag satt mellan 11 och 15 idag och rensade och är inte på långa vägar klar. Har så många dubbletter i olika mappar. Det värsta är att de flesta bilderna är på mig själv. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela