2012!

Publicerad 2013-01-01 20:04:53 i Allmänt, Listor.,

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag blev ihop med en kille. Aldrig gjort det förut. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nä, och tur är väl kanske det med tanke på den ringa ålder som de flesta av oss innehar. 

Dog någon som stod dig nära?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Storbritannien!

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ett jobb som innefattar kreativt arbete, som copywrighter, författare, skådespelare eller sångerska och någon sorts livsplan.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
9 juli, då jag och Magdi blev ett par, officiellt och varje dag de sexton dagar efter som vi inte kunde träffas.

Vad var din största framgång 2012?
Att ta studenten är väl en ganska stor framgång tycker jag. Också att våga ta steget och bli ihop med någon är väl en framgång? 

Största misstaget?
Att inte börja plugga direkt efter gymnasiet. Nu har jag bott in mig i arbetarlivet och vet inte riktigt hur jag ska hitta rätt i djungeln av kurser och program. 

Bästa köpet?
Mina skinnskor som jag hittade för fyra hundralappar!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mösspåtagningen. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Some Die Young med Laleh och Astrologen av Magnus Uggla.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare tror jag!

Vad önskar du att du gjort mer?
Sökt jobb, fotat porträtt och på fester och ätit mer grönsaker.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Saker i sista sekund. 

Blev du kär i år?
JA! 

Favoritprogram på TV?
Torka aldrig tårar utan handskar.

Bästa boken du läste i år?
Har inte läst en enda bok i år som inte var påtvingad av skolan. Sorgligt nog.

Största musikaliska upptäckten?
Anna Ternheim.

Något du önskade dig och fick?
Ostvarning på den här. Jag önskade mig kärlek, och jag fick det!

Något du önskade dig och inte fick?
Fred på Jorden.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Hade picknick som fick hållas inomhus pga ösregn.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
"Om min familj inte hade varit så splittrad och krånglig."
-Elsa Billgren

Vad fick dig att må bra?
Sommaren!

Vilken kändis var du mest sugen på?
Miss Li.

Vem saknade du?
Pappa tror jag bestämt. 

De bästa nya människorna du träffade?
Har nog inte träffat några bästa nya människor...

Mest stolt över?
Mina betyg. 

Högsta önskan just nu?
Att det antingen blir snöstorm med minusgrader eller att allt smälter bort så att vi kan få veta om vi ska ha på oss vinterkläder eller vårkläder. OCH att det blir lördag så att jag slipper sakna så mycket. 

Listan kommer från Elsa Billgrens blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela