Tio centimeter förhoppningsförkrossare.

Publicerad 2012-01-30 16:32:07 i Allmänt,

Gåshuden sprider sig över kroppen och driver rysningar längs ryggraden. Huden färgas blå och skrynklar ihop sgi som ett papper någon slängt. Utanför fönstret ligger tio centimeter snö på marken och isolerar det gröna gräset från omvärlden och solens varma strålar.
Sveriges mörkaste dagar har passerat men lämnat en skugga efter sig. Det är svårt att tro att det vita täcket någonsin kommer smälta, marken kommer torka och fåglarna vill kvittra igen. Vintern håller oss i ett järngrepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela