Födelsedag, alkohol och nutella.

Publicerad 2015-05-02 17:37:53 i Allmänt,

Jag har nu två dagar kvar att vara 21 år gammal. Det känns som att jag ska vara 21 hela mitt liv men så fungerar tydligen inte tiden. Den bara går och går och jag står kvar på samma ställe och trampar. Blir äldre och äldre. Och eftersom vi ställer fram klockan på sommaren så bli jag dessutom en timme äldre än mina andra 22-åriga vänner som fyller år på "vintern". 
 
Valborg spenderades i Uppsala med mina klasskamrater. Vi åkte till Johanna och åt champagnefrukost och sedan in till stan för att sitta i en park resten av dagen. 
De tär helt galet hur mycket folk det är i Uppsala på valborg. Helt GALET. Det är som om hela staden var en festival och inga regler gällde längre. Man slänger sopor på marken och kissar i buskar. Det blir ett laglöst samhälle under en dag. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela