Kollektion Nollåtta!

Publicerad 2014-05-30 13:29:00 i Allmänt, Häng med!,

Min fina kompis Carro har under våren på Tillskärarakademin fått chansen att skapa en kollektion som hon döpt till "Kollektion Nollåtta". Det finns 100 delar i kollektionen som består av sjalar, t-shirts, linnen och tygväskor. Allt är handsytt på maskin samt designat av henne själv. 
Allt är också skapat till förmån för Stadsmissionens arbete och en del av kollektionen skänks till Stadsmissionen i Skanstull där den ska säljas. Så himla fin idé att kämpa så länge och mycket för att bidra till att hemlösa kan få lite hjälp med sin vardag. 

Fy vilket journalistiskt och tråkigt nyhetsspråk jag använder. Ser ni uppdelandet av meningarna och hur sakligt det är? Det kallas för arbetsskada. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela