Att neutralisera samhället kan inte leda till något annat än död

Publicerad 2011-01-31 13:17:52 i Allmänt,

Japp! Nu är det kirrat! Optiker idag kl.17.00. Sen ska jag bara vänta på att transportstyrelsen, o de ädla människorna, ska godkänna att jag får mitt intyg så att jag kan ge mig ut på de riktiga gatorna!

Har ni tänkt på att det har blivit hysteri om det här med att man inte ska dela in könen i fack. Vad är det!? Vi har ju fötts till män och kvinnor, inte till ett kön som kallas för, jag vet inte, typ kvän. Okej att vi inte ska förknippa kvinnor med svaghet och män med styrka men ska vi verkligen neutralisera alla då? Ska vi bli som robotar som går runt utan kön och om man blir kär i någon så spelar det ingen roll vad det är för kön på personen? Hur ska vi då kunna skaffa barn? Det där lät korkat men det låter smartare i mitt huvud.

Tankenöten för idag.

Pussis


Nej, inte min bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela