Is it real?

Publicerad 2009-08-29 16:39:14 i Allmänt,

Tänk att man kan vara så trött efter endast en vecka, full av introduktion, och 2 dagar av skola. Detta får mej att undra hur resten av gymnasiet kommer gå. Jag kommer väl krascha som ala andra ungdomar i dagens Sverige verkar göra.
Idag är det väldigt höga krav på ungdomarna i skolan. Prestationsångesten flödar.

Nog om skolan, det är helg ffs!

Igår hade jag min första hemska bioupplevelse. "District 9". Ni som inte vet det genom erfarenhet tänker jag nu berätta för att jag inte är ett fan av skräck eller tortyrsfilmer. Sci-fi kan jag tycka är läskigt ibland. Detta är för att jag sätter mej in i huvudpersonens situationer och tänker mej hur det skulle vara om jag var där. Min hjärna omvandlar filmen till verklighet och jag får men i flera år framöver. "Saw" t.ex. såg jag i 7an, vilket var det största misstaget i mitt liv, och nu, 3 år senare, tänker jag fortfarande på hur det skulle vara om "Jigsaw" fanns på riktigt.
Chrille, den giffeln, tänkte inte på att jag var "känslig" och erbjöd mej, utan förvarning eller recension, på denna makalöst hemska och äckliga film.
Utomjordingar som kommer till Jorden och som människorna sätter i ett "ghetto". Ju längre in i filmen man kommer desto mer märker man att det här "ghettot" är mer som ett koncentrationsläger fast fångarna kan inte kontrolleras på samma sätt. När man följer med huvudpersonen i sin förvandling så inser både han och publiken hur hemskt de här varelserna har det. De är dock inga nådiga saker, nej.
Ni som inte tycker om splash/sci-fi/skräck ska inte, jag repeterar, INTE se den här filmen. Ni som däremot gör det ska nog ta sej en titt.
Jag vill bara lägga till, det var ca 90% män i salongen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela