Femifilm!

Publicerad 2014-04-12 23:13:00 i Allmänt, Åsikter.,

Peppfilm om feminism och varför det är så viktigt med just det. Det är duktiga Isabelle Pedersen och Louisa Thorselius som har prodecerat den. You go girls! 
Själv är jag feminist för att jag inte vill att någon ska bli diskriminerad på grund av sitt kön och för att alla är lika mycket värda. Ganska basic egentligen men ändå så himla viktigt att påpeka för att alla inte har gått med i feministklubben än. 
Vi måste försöka slå hål på ryktena som går om att feminister är arga, elaka kvinnor som hatar män. Och feminismen har INTE gått för långt. Feminism handlar om jämställdhet och hur kan jämställdhet gå för långt? Kan det blir FÖR jämställt i världen? "Ner med patriarkatet" kan låta som ett argt skanderande men klart en blir arg när en inte har samma villkor i livet bara för att en har en snippa istället för snopp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela