När det var då.

Publicerad 2014-06-07 22:51:00 i Allmänt, Författardrömmar.,

Sommaren har börjat mina vänner. Vi trotsar juninattens kyla med mössor och filtar på balkongen efter studentmottagning. Ända in på morgonen efter, när solen smyger upp bakom trädtopparna och fåglarna hälsar oss god morgon, sitter vi och förundras över det ljus som sakta stiger i styrka ovanför oss på den ljusblå sommarhimlen. Det lämnade oss aldrig helt. 
Vid två, tre på morgonen är gatorna tomma och ljuset är precis så drömskt som när man skulle på äventyr med familjen. På den tiden då man skulle åka iväg väldigt tidigt för att hinna fram samma dag. När älvorna dansar på ängarna och gräset är täckt av dagg. När man kan strosa fram mitt på landsvägen och känna sommarlovsfrihet! 
Studenter som vinglar hem från sin största dag i livet hittills. En ensam bil som kör förbi. Allt det vi längtar efter när vi kör ner händerna i fickorna och dyker ner i halsduken, är här. Och det stannar i fyra månader till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela