Vad bra ändå.

Publicerad 2014-07-09 22:26:49 i Allmänt, Författardrömmar., Häng med!,

Aah, vilket sommarstockholm vi får uppleva de här dagarna. Juli, finally! Den månad då man vill bo i sin bikini och det är varmare ute än inne. Jag måste smörja in mig med solskyddsfaktor 50 för att min hud inte ska brinna upp, men lika glad är jag för vädret ändå. Hyllar den sol som tvingar min kropp att pressa fram vatten ur mina porer som svalka, välkomnar den värme som omfamnar mig. Jag vill inte tillbaka till den dystra och blöta vinterns korta, men ändå oändligt långa, dagar. Leva i mörker under sex månader. Därför sparar jag de klagande orden när mina varma, svettiga lår klibbar fast i den vita metallstolen på uteserveringen när jag ska resa på mig. De kan jag få användning för om bara tre månader när löven faller och solen gömmer sig under horisonten tidigare för varje dag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela