Sicilien.

Publicerad 2014-07-23 00:58:19 i Allmänt, Fotografen., Häng med!,

Så är jag hemma igen efter en vecka på Sicilien. 
Utsikten från vår altan.
Vita stränder.
Smala gränder. 
Salt hav och höga berg.
Solnedgångarna.
De största glassarna jag någonsin ätit. 
En guppig guidad båttur,
som tog oss in i grottor
med det här vattnet!
Kyrkan Monreale som ligger ovanför staden Palermo. Kuriosa: kyrkan byggdes på 1100-talet och enligt historien tog det endast tio år att färdigställa den. Materialen vi ser på bilderna är mosaik och guld. 
Sist men inte minst hittade jag namnet jag delar med min mormor och farmor inristat i ett cementblock på en gata i Palermo. 
 

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2014-07-25 21:34:54

Härliga bilder vill se mer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela