En grå vinter.

Publicerad 2013-11-26 23:44:00 i Allmänt, Författardrömmar.,

Så regnar det igen. Droppar som slår mot mitt fönsterbleck. Ett kallt novemberregn som ska likna snö faller ner från den kolsvarta himlen och pickar sönder hoppet om en vit vinter. Förra året låg snön djup såhär dags. Snöröjningen började ta fart och SL frös fast på spår och vägar. Nu blir allt blött istället. Plusgraderna håller ett stadigt tag om marken och luften runtomkring. Har gubben Frost gått och blivit för gammal för att stå emot kanske? Han står med skägget i brevlådan. Det droppar från hans näsa och istapparna i håret smälter till vatten.

Leveransbolagens lastbilschaufförer stänger inte av motorn i för då blir det ju kallt när en ska sätta sig i bilen igen. Det går inte för sig. De svarta avgaserna bolmar ut ur avgasröret och stiger till skyn där de blandar sig med luften. Vi ser inte ens diset som lägger sig som ett lock över Stockholm. Vi ser ingenting för avgaserna som stiger mot skyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela