Känslorna slåss mot det som kallas förnuft. Blodigt.

Publicerad 2013-06-23 19:34:21 i Allmänt,

Andas har jag glömt hur man gör. Har glömt hur man ler, hur man ser.
Spelar på de svarta tangenterna, i moll, för att jag inte har något ljus kvar.
Jag är en mixer utan lock, som spyr ut ingredienser över kakelplattorna. 
Köket får en ångestdoft som sprider sig till mitt rum där jag ser svarta figurer i natten. 
Där jag drömmer om ljuset, och där jag inser att det var en dröm när jag vaknar
och känner sorgens hand om mitt hjärta.
Hur kunde solen svika mig så? Varför blir jag omringad av den tjocka dimman, ogenomtränglig
och svår?
Ett land så stort är det på gott och ont. En hjärna så liten är så stor, det också på gott och ont. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela