"I'd rather be with you, whenever, than without you all the time"

Publicerad 2013-06-22 16:42:35 i Allmänt,

Jag sa ju att jag skulle läsa lite i sommar. Mitt senaste tillskott till hjärnbiblioteket är 
"Vi är inte sådana som i slutet får varandra". 
Denna bok bygger på berättelsen om Cassiopeija Svenssons liv i hufvudstaden Stockholm. Hon har fått sitt namn av en stjärnbild eftersom hennes mamma tyckte att det var lagom mystiskt och fint. 
Cassiopeija har lämnat småstaden för att bo i en lägenhet hyrd i andrahand av hennes kompis moster och pluggar juridik på universitetet. Hon är nitton år och vet inte alls vad hon vill göra med livet, om hon ens vill bli abvokat eller om hon kommer ändra sig senare. Kärlek är något som hon tror att Hollywood har hittat på för att tjäna pengar och därför har hon genomskådat hela grejen och bestämt att hon minsann aldrig kommer att bli kär i någon. Hon får dock senare lära sig att man inte kan styra över sina egna känslor och att kärlek kan vara på riktigt. 
MYCKET igenkänningsfaktor i den här boken. Ibland kändes det som att jag läste om mig själv vilket fick allt att kännas lite lättare. Aldrig läst ut en bok lika snabbt som den här, började den artonde och slutade idag, den tjugoandra. Slukad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela