Januari, Februari, Mars.

Publicerad 2012-12-28 22:36:00 i Allmänt,

Nu lider ju året mot sitt slut, som varje år verkar göra vid den här tiden. Detta firar vi med en liten sammanfattning av året. Snällt av mig.
Januari: 
Jag skrev mycket om studentångest och att jag inte visste vad jag skulle göra med mitt liv efter studenten. Vi taggade inför klassens studentskiva och fick biljetterna någonstans i mitten av månaden. Jag gick på VRGs uppsättning av "RENT" där Sara spelade bas i bandet och gick därifrån med en känsla om hopp inför framtiden och dess musikalstjärnor. Dessutom mös jag mycket med mina fina tjejer och gick klädd mycket sådär som bilderna visar. 
 
Februari: 
Det här var tydligen "månaden som ingen vill ha" och som bjöd på iskyla och tidsfördriv på skolan. Jag filmade en dokumentär tillsammans med kottarna som inte är klar än idag eftersom den kraschade sönder. Vickan fyllde år, vi och Sara fikade på Ritorno en vacker dag och pratade om en kärlek som jag eventuellt hade, en pojke som jag blev varm i hjärtat av att prata om. Dessutom kom studentmössan hem och då var det slutgiltigt, vi skulle ta studenten.
Annars gick jag på fotografiska med systrarna mina och tittade på utställning och åt brunch med vacker utsikt, deppade över att jag inte hade någon kärlek på alla hjärtans dag och umgicks med Elina och Magdi.
 
Mars:
Det började med insamling av material till Carros och mitt projektarbete "Stockholm i vårt hjärta". Våren kom sakta men säkert och solen började värma så man kunde gå i klänning utan att frysa! Dag fyllde år, en dag gick han, Louise och jag till 7Eleven på lunchen en skoldag och köpte glass som vi åt i solen. Vickan hade kalas, där jag prövade öl för första gången och skivorna började inträffa sena nätter i Stockholm. Vår skiva med 90-talstema är något jag sent kommer glömma. Dessutom blev jag pretentiös då och då och skrev olyckligt om kärlek och kyla. Både Sara och Ems fyllde också år. 
 
Tre nya månader kommer senare, i sann bloggaranda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela