Där de härliga lagrarna gro.

Publicerad 2012-04-28 00:53:20 i Allmänt,

Mösspåtagning idag för alla gymnasieelever i Stockholm. 
Skolgården förvandlades... 
till ett vitt hav av mössor.
Jag var där.
Louise var där och log sitt allra största leende. 
Och Katarina och Agnes och en massa andra. 
Vi "skolkade" och drog iväg för att hitta en ledig uteservering. 
Vi drog till Kungsan där körsbärsträden står i blom redan! 
Vi fick sitta och vänta på bord på T.G.I.F. 
Väl vid bordet fick jag sitta med de här fyra fina damerna. Karin, Katarina, Mary och Madde <3 
Vid andra bordet satt bl.a. Agnes, Louise, Dag och Emma. 
Emma fyllde år så hon fick en ballong och en glass av Friday's. Av oss vid andra bordet fick hon en Mojito tror jag bestämt.
När vi var klara med Friday's taggade vi vidare till Bar54. Medborgarplatsen bjöd på en ocean av vita drömmar som guppade omkring. Jag och Jossi var sexy, and we knew it.
Jag skulle kunna leva om den här dagen när som helst och inte ändra på något. Ingenting. Nada. Niente. Pas du tout. Det kan platsa på listan som en av de bästa dagarna i mitt liv. Just för att vi trodde att det skulle regna men solen sken hela tiden och vi kunde sitta utan jacka på uteserveringen i Kungsan där träden blommade, för att alla har varit så glada idag och för att det faktiskt kändes som att vi för en gångs skull var en riktig klass.
Nu är det inte långt kvar tills den där dagen som jag har väntat på sedan mellanstadiet kommer. Studenten.
38 dagar kvar.
Dagens lista:

Dagens låt: Studentsången - Herman Sätherberg & Prins Gustav I

Dagens frisyr: Utsläppt.

Dagens smink: Puder, foundation och mascara.

Dagens klädsel: Svarta strumpbyxor, vitt linne, vit sidenskjorta med blå-gult band i halsen och en studentmössa.

Dagens händelse: Mösspåtagningen!

Dagens planer: Gå ut och fira med mina fina klasskompisar.

Dagens vill ha: En framtid.

Dagens saknad: Ingenting.

Dagens tråkigaste: Att få reda på att min klass får springa ut tredje sist.

Dagens mat: Ostbollar med broccolli, bruscetta med tomat och vitlöksost och kyckling.

Dagens kärlek: Min klass.

Dagens humör: Överlycklig.

Dagens köp: Från Cola till cheeseburgare.

Kommentarer

Postat av: lovisa/polichinelle

Publicerad 2012-04-29 23:40:28

åh, körsbärsblommor & student! hur fint?!

Postat av: Nina

Publicerad 2012-04-30 18:46:23

Förmodligen det finaste!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela