En pilsk två-åring.

Publicerad 2011-11-30 01:46:02 i Allmänt,

Ögonlocken känns tunga av alla händelser som landat på de idag. Skola, jobb vid bussens ändhållplats och teatersport. Hjärtat bankade extra hårt när det var dags för redovisning på engelskan då vi var tvungna att hålla ett föredrag om något inom journalistiken, utan manus. Min puls gick i 180 och kinderna blev rödare och rödare när jag stod där framme bakom talarstolen och stakade mig fram. En skådis kanske ska kunna lära sig repliker och texter snabbt men inte den här.
Efter skolan var det dags att åka den långa vägen ut till Ekerö för att hjälpa en liten pojke med läxorna. Det tog någon timme men till slut var jag framme vid deras vackra hus. Vid vattnet. Där stannade jag i en och en halv timme för att sedan ta mig in till stan och rusa med hjärtat i halsgropen till Big Ben. Det vankades teatersport och jag skrattade så att jag nästan grät. Efter det middag med Magdi och nu är jag äntligen hemma igen.
Kroppen är trött och det är tur att jag är ledig imorgon.
P.S. det är dåligt med bilder nu, jag vet, men ha tålamod. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela