Nina from the Blocks

Publicerad 2010-09-25 02:17:08 i Allmänt,

Ja ni små lopphoppor, nu sitter jag här i min ensamhet igen och pratar med er, mina fans. Det är tur att jag har er. Utan er skulle jag inte fungera, eller?
Skämt åsido så har jag ränt runt en del idag. Upp kl.7 för att sticka till skolan. En geografilektion med Stefan, Stefan, världens bästa Stefan...not. Världens bästa Stefan undervisar inte i geografi, han undervisar i samhällskunskap, daah. Anyway, en lektion med honom, alltså inte världens bästa utan ja...ni fattar, och sedan säga BYE BYE till plugget för en tur in till "stan" som jag kallar det. Vi är ju redan i stan när vi är i skolan men det känns inte som det för det är ju liksom Östermalm och det är inte där jag går och tittar i butiker när jag går i butiker så jag kallar drottninggatan och sergelstorg för "stan". Gud vad jag tappar tråden hela tiden! Ååååh, allt är Agnes fel...
Vi åkte in till stan av en anledning och det var att Dagge och Louise skulle lämna sina Curriculum Vitaen, eller som man säger i folkmun, CVn.
Nervösa lilla Dag stack in en snabbis på VOLVO och släppte sitt och Louise strosade in på Coffeehouse by George och levererade sitt. Vi flängde runt lite och kände på iPhones och annat och sedan stack vi hem till våra små hus.
Vid elva tiden kom jag hem och började plugga. Vilket liv man har asså.
När mamma kom hem stack vi till nya hypen Bromma Blocks! WOW! Helt otroligt! Not. Det var utförsäljning redan på XXL sportskitaffär, kön var typ 30 meter lång....................kravallstaket kunde knappt hålla tillbaka de galna djuren som vi kallar medmänniskor från de låga priserna på cyklar och tält och myggnät och kåsor och annat vildmarkslivsgrejs. Skulle hittat ett par gummistövlar men så blev det inte. Synd. Hittade fina skivor på en hylla i alla fall. Tur det. Annars hade jag kommit hem gråtandes och tomhänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela