Sista ord som inte kommer ut

Publicerad 2010-07-30 03:09:25 i Allmänt,

Regn asså, det finns nog inget mer perfekt som jag konstaterade i förra inlägget. Skyfall har inträffat i Stockholms stad och jag och sniglarna tackar Gud för det! Jag hade på mig randiga gummistövlar och en grön regnjacka när jag skyfflade jord tillsammans med min kära syster och hennes sambo på tomten som snart inte har några randiga gummistövlar gåendes på den. Det var najs att vara ute i regnet och arbeta som de gjorde på den gamla goda tiden, när det inte fanns tv eller dator ni vet och när kvinnorna inte hade byxor på sig. Jag slet som en oxe ute på fältet och gjorde rätt bra ifrån mig utan att förstöra min otroligt utarbetade manikyr alltför mycket. När himlen öppnade sig lite för mycket så gick jag in och tog mig en tallrik lasagne och lyssnade på de stora dropparna när de träffade taket. Jag lyssnade även på det som hade väckt mig vid 13 tiden, hammarslag från den lite söta snickaren. Men jag var lika glad för det.


Död? Nej, det kallas att vara poetisk.                              

Lite senare på kvällen tittade min syster ut genom fönstret och såg några små liv gående på Möfflers gräsmatta och käka bär. Jag bestämde mig för att de inte kunde gå där alldeles själva så jag sprang över och joinade dem i sitt ätande. Mycket givande indeed. Efter ca 1 minut kom en Björn gående också. Woho tänkte jag, vilken snygging! Jag har därför spenderat denna torsdagkväll och fredag morgon med ett glatt gäng på 4 personer vid namn Kina, Helena, Björn och Soffan. Ytterst trevligt! Detta var nog riktigt officiellt den sista gången jag "kittlade" Björn på 1 år... Känns inte roligt men som jag sagt såååå många gånger tidigare, vad skulle vi gjort utan facebook? Dessutom har vi ju Skype så det kommer nog inte ändras så hysteriskt mycket för vår del, vi som bor kvar i Sverige. Kommer sakna honom ändå dock och det suger ju. Det glömde jag säga till honom! :O Nåneej :(
Det skulle ju vara mina sista avskedsord. Fail på mig!
Här ser ni ett failure som säger god natt med ett skamset leende.

P.S. Björn, jag kommer sakna dig. <3 D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag heter Nina och är 22 år. Jag älskar katter, att fotografera och att skriva. Sedan januari 2014 pluggar jag "Journalistik och multimedia" på Södertörns högskola. Då och då hatar jag livet men jag ger inte upp än. Det ska finnas en mening med allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela